Cosmo partner Van Hoorne Entertainment vertelt over hoe mentaliteit het kan winnen van talent

Deel dit bericht op

De Marketing afdeling van Cosmo heeft zich laten vermaken en inspireren tijdens de voorstelling van de Kleine Zeemeermin in het Parktheater in Eindhoven. Wij genoten van de zang, muziek en lichteffecten, maar vooral van het improvisatie talent van Titus! Daarna hadden wij een super inspirerend gesprek met de directeur over zijn passie, hoe je van lakei spelen naar een miljoenen bedrijf kunt doorgroeien en zijn tips aan Cosmo studenten. Een bedrijf waarin teamwork en humor de boventoon voeren en de ambitie groot is.

Even voorstellen

Van Hoorne Entertainment is specialist op het gebied van familie-entertainment. Het bedrijf werd opgericht in 2003 door eigenaar en directeur Michael van Hoorne. Inmiddels produceert Van Hoorne Entertainment theatervoorstellingen, televisieprogramma’s, familie-evenementen en live-entertainment voor recreatie- en attractieparken.
Van Hoorne Entertainment werkt vanuit een 360-graden visie en richt zich voornamelijk op totaalbelevingsconcepten, waarbij live-entertainment, televisie en merchandising elkaar aanvullen. Het bedrijf behoort inmiddels tot de top 3 van Nederlandse familie-entertainment producenten. Jaarlijks bezoeken ruim 350.000 kinderen en hun (groot)ouders de theatervoorstellingen en live-events in Nederland en België. Toegankelijkheid en betaalbaarheid zijn de belangrijkste pijlers bij alle producten. Zo’n 100 medewerkers stellen dagelijks alles in het werk om de bezoekers, zowel klein als groot, een bijzondere en unieke belevenis mee te geven.

“paspoort gegevens”

Michael van Hoorne

  • Leeftijd 38 jaar
  • Geboren in Ottoland, ja echt het bestaat (ligging iets ten noorden van Gorinchem)
    -Opleiding: geen 😊,  maar daar heb ik echt spijt van, zeker nu met de groei van het bedrijf kom ik, bijvoorbeeld in mijn talenkennis tekort … Dus zeker leggen die basis studenten van Nederland!
  • Beroep: Eigenaar van Hoorne Entertainment BV. bekend van familiemusicals, zoals Rapunzel, Roodkapje, Woezel en Pip, themapark Avonturenboerderij  Molenwaard, tv series en merchandise van diverse bekende animatie figuren. Alles met als doel werelden creëren voor kinderen in de leeftijd van 2 -10 jaar.
  • Loopbaan: via de Rabobank bij BNN gaan werken, daarna de musical Factory opleiding pas gevolgd. De belangrijkste motivatie om voor mijzelf te gaan beginnen heeft te maken met het hekel hebben aan auditie doen.

 

5 korte vragen om het ijs te breken

1. Wie is je grootste held: Andre van Duin zonder twijfel! Briljant zijn timing op het podium, het wachten wat hij doet om een grap te laten landen, werkelijk geniaal. Daarnaast is hij veelzijdig en een fantastisch leuk en aardig mens. Hij helpt mensen in het vak ook echt.
2. Waar kunnen ze jou ‘s nachts wakker voor maken: friet speciaal
3. Wat is je grootste droom: Mijn grootste droom is om het bedrijf nog veel groter te maken. We willen bijvoorbeeld graag animatieseries gaan maken, maar dat is een hele investering. Binnen nu en 5 jaar willen we op 4 plaatsen in Nederland een themapark openen zoals de Avonturenboerderij. Daarnaast zou het mooi zijn om ook in het buitenland door te groeien met behoud van dezelfde mentaliteit en identiteit van ons bedrijf. Studio 100 is ons voorbeeld bedrijf en het bewijs dat het ook echt kan. Dus die uitdaging ga ik zeker niet uit de weg.
4. Mijn favoriete musical rol is: Titus, mijn eigen gecreëerde karakter samen met Fien (Collega Esther van Santen) is gewoon leuk en echt een hobby gewoon. En ik zal ook op het podium blijven staan zolang het toegevoegde waarde blijft houden. Dat heb ik met mijn team zo afgesproken. Voor nu helpt het ook enorm in het onderhouden van mijn contact met de theater directies.
5  Entertainment betekent voor mij: Voor mij persoonlijk is het echt een uitlaatklep en daarbij is het zo leuk om mensen te vermaken.

Interview

Waarom is het hebben van het Van Hoorne DNA zo belangrijk?
Je moet passen in onze organisatie, energie enthousiasme en motivatie zijn soms belangrijker dan talent. Het hebben van de juiste mentaliteit is voor mij  heel belangrijk en dat zorgt er soms voor dat er niet perse gekozen wordt voor diegene met het meeste talent. We kijken ook heel goed naar de teamsamenstelling.
In 2018 zijn jullie verkozen tot beste leerbedrijf, wat is jullie aanpak in het vormen van jonge talenten?
‘Stagelopen bij ons betekent dat je verantwoordelijkheid krijgt. Wij begeleiden je 1 op 1 en verzorgen veel trainingsmomenten. Veel doen, veel trainen en laten zien dat als je alles aanpakt je ook echt kunt doorgroeien in ons bedrijf.
Wij inspireren jonge mensen echt door te laten zien dat alles mogelijk is als je hard werkt.
Voor ons personeel organiseren wij 5 workshops per jaar, Bijvoorbeeld decor bouw, kleding, geluid zodat iedereen kennis maakt met andere vakgebieden begrip voor elkaar  heeft en geïnspireerd wordt. Wij investeren heel veel in het teamgevoel om zo loyale mensen te creëren.’
Waarom zou je een opleiding in de richting van entertainment en events moeten kiezen?
‘Het is het leukste vak dat er is, het geeft je heel veel plezier en teamgeest. Wel hard werken maar pak je alles aan en je kan heel bereiken. Als ik een dag minder vrolijk ben dan ben ik blij als ik kan spelen op het toneel, wij verrassen elkaar iedere keer weer en lachen veel.
Welke tip ik kan geven aan studenten die het lastig vinden om op het podium te staan? Ai dat is best moeilijk om antwoord op te geven, want ik wist al heel jong dat ik op een podium wilde staan. Maar vaak doen is het enige wat helpt en naar jezelf kijken, filmen en terugkijken om te leren.’
Hoe kijk je tegen de toekomst van het vak entertainment aan?
Animatie doe je wellicht niet je hele leven maar op het toneel houden sommigen het heel lang vol maar zeker ook achter de schermen of op kantoor. Dit werk is heel toekomstbestendig, live entertainment blijft altijd bestaan. Ons vak zal zich steeds verder ontwikkelen op technisch vlak en ik geloof in de kracht van de kleinschalige evenementen. Mensen willen in kleine zalen, dichtbij en betaalbaar genieten in hun vrije tijd. Onze toneelspelers zijn letterlijk aanraakbaar doordat wij na de voorstelling altijd de volle aandacht voor de gasten hebben. We verlaten de foyer pas als de laatste gast op de foto is gegaan. We organiseren fandagen. Die binding met de klant, je gast moet je constant houden.

Cosmo legt de lat heel hoog daarom ook dat ze in het netwerk samen met haar partners zorgt voor een veilige stageomgeving waarbinnen je jezelf kunt en kunt groeien.

Deel dit bericht op

© wearecosmo.nl | Alle rechten voorbehouden | Cookies | Disclaimer/ Privacybeleid